Szerző Téma: modern tananyag  (Megtekintve 11262 alkalommal)

Nem elérhető Ha-7-at

  • Hero Member
  • *****
  • Hozzászólások: 3 100
  • Karma: +2071/-99
    • Profil megtekintése
Re:modern tananyag
« Válasz #15 Dátum: 2013 Május 24, 10:00 »
HA5UY miből gondolom ? 1992 környékén kijöttek a turbo diesel motorok  legtöbb 200eKm környékén előjött a turbo hibája majd javítás után pár 10eKm után hengerfej is megadja magát
   2000 ben kijöttek a TDCi, TDDi motorok a TDCI van szerencsém (azért szerencse mert nem az enyém)
TDDi nem ismerem. TDCI 120Km után a befecskendezők tönkremennek (nyugaton 180eKm , keletre 80-100eKm) majd részecskeszürő hiba , nagynyomású szivattyú, turbó  hf, de ha idáig eljutsz rezeg a léc ,hogy vegyél másik autót.
  Feri egy 10 éves személyautó nem szabad lenne hogy 1millánál többet érne.
 A motor javításáért nem lehet elkérni ugyan ennyit .   
                                     

Nem elérhető ha7az

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Hozzászólások: 5 721
  • Karma: +876/-6073
    • Profil megtekintése
Re:modern tananyag
« Válasz #16 Dátum: 2013 Május 24, 10:05 »
Nekem 3 autóm is 200ekm felett jár. Kutya baj nem volt a motorral eddig egyiknél sem. A legöregebb 22 éves és a legnagyobb hidegben , meg 1 hónap állás után is pöccenésre indul.
73 es DX!
Feri
ui: Tévedni emberi dolog, de másra kenni még emberibb.
ui: Eljön az idő, amikor a dolgok értéke már alacsonyabb, mint az általuk elfoglalt hely értéke. /HA7TY/
ui2: Ha valakinek problémája van veled, mindig jusson eszedbe, hogy az az ő problémája!

Nem elérhető Ha-7-at

  • Hero Member
  • *****
  • Hozzászólások: 3 100
  • Karma: +2071/-99
    • Profil megtekintése
Re:modern tananyag
« Válasz #17 Dátum: 2013 Május 24, 10:27 »
Milyen motor van benne ? Sajnos időszerű lenne autót cserélnem .
   

Nem elérhető ha7az

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Hozzászólások: 5 721
  • Karma: +876/-6073
    • Profil megtekintése
Re:modern tananyag
« Válasz #18 Dátum: 2013 Május 24, 10:58 »
Ebből kettő az benzin, de a másik a tdci vagy valami ilyen. Az a kisteher amivel a TA19-et vittem.

Autónál szerintem 2 liter és felettiek sokkal tovább bírják.
73 es DX!
Feri
ui: Tévedni emberi dolog, de másra kenni még emberibb.
ui: Eljön az idő, amikor a dolgok értéke már alacsonyabb, mint az általuk elfoglalt hely értéke. /HA7TY/
ui2: Ha valakinek problémája van veled, mindig jusson eszedbe, hogy az az ő problémája!

Nem elérhető Ha-7-at

  • Hero Member
  • *****
  • Hozzászólások: 3 100
  • Karma: +2071/-99
    • Profil megtekintése
Re:modern tananyag
« Válasz #19 Dátum: 2013 Május 24, 11:37 »
Akkor nem voltam elég érthető pont ezt mondtam a régebbi hagyományos benzines autók vagy a sima turbo dieselek ahol még van cm3 jobban bírják. Tdci motorok csak más néven : http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_HDi_engine

Nem elérhető ha7az

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Hozzászólások: 5 721
  • Karma: +876/-6073
    • Profil megtekintése
Re:modern tananyag
« Válasz #20 Dátum: 2013 Május 24, 12:16 »
Pedig a Renault az nagynyomású HDTDCBDRTI  válogasd ki melyik betű kell, mert a gyártók kábítanak úgyis. 240ekm és kutya baja.

Volt egy Ford is. Na azzal voltak gondok. De attól már megszabadultunk.
73 es DX!
Feri
ui: Tévedni emberi dolog, de másra kenni még emberibb.
ui: Eljön az idő, amikor a dolgok értéke már alacsonyabb, mint az általuk elfoglalt hely értéke. /HA7TY/
ui2: Ha valakinek problémája van veled, mindig jusson eszedbe, hogy az az ő problémája!

Nem elérhető Ha-7-at

  • Hero Member
  • *****
  • Hozzászólások: 3 100
  • Karma: +2071/-99
    • Profil megtekintése
Re:modern tananyag
« Válasz #21 Dátum: 2013 Május 24, 13:12 »
:-D Renault nem PSA azt nem ismerem de tényleg bírják. Nálunk 500e km volt a rekord  sima nem turbós.

Nem elérhető ha6pc

  • Hero Member
  • *****
  • Hozzászólások: 4 012
  • Karma: +1113/-24
    • Profil megtekintése
Re:modern tananyag
« Válasz #22 Dátum: 2013 Május 24, 14:05 »
Sziasztok.

Igen ekkor jön az én kedves, de túl képzett mérnök szomszédom hogy a ¾”-os gumitömlőre vágjak neki menetet.  :huh: Vagy én vagyok ennyire béna? sokszor elbizonytalanodom.

Ilyenkor illik megkérdezni,hogy metrikus,avagy Whitworth menetet kíván?

Nem elérhető ha7az

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Hozzászólások: 5 721
  • Karma: +876/-6073
    • Profil megtekintése
Re:modern tananyag
« Válasz #23 Dátum: 2013 Május 24, 15:45 »
Na egy karton sörért megmondom, hogyan lehet a gumitömlőre menetet metszeni. :)
73 es DX!
Feri
ui: Tévedni emberi dolog, de másra kenni még emberibb.
ui: Eljön az idő, amikor a dolgok értéke már alacsonyabb, mint az általuk elfoglalt hely értéke. /HA7TY/
ui2: Ha valakinek problémája van veled, mindig jusson eszedbe, hogy az az ő problémája!

Nem elérhető HA2EDX

  • Full Member
  • ***
  • Hozzászólások: 144
  • Karma: +438/-1
    • Profil megtekintése
Re:modern tananyag
« Válasz #24 Dátum: 2013 Május 24, 15:54 »
Sziasztok.

Látom ti is szeretitek a kihívásokat. :D
vy 73 & dx! Laci
email:ha2edx@gmail.com

Nem elérhető hg2ecz

  • Hero Member
  • *****
  • Hozzászólások: 1 522
  • Karma: +747/-4
    • Profil megtekintése
    • http://hg2ecz.ham.hu
Re:modern tananyag
« Válasz #25 Dátum: 2013 Május 24, 17:34 »
Na egy karton sörért megmondom, hogyan lehet a gumitömlőre menetet metszeni. :)

Menetet csinálni rá utólag biztos hogy lézerrel vagy egyéb égetéses módon célszerű. Klasszikus menetmentszővel maximum csak -50..-80 fokra hűtve, amikor eléggé rideg, akkor esetleg.

Jöhet a sör. :)

Nem elérhető ha6pc

  • Hero Member
  • *****
  • Hozzászólások: 4 012
  • Karma: +1113/-24
    • Profil megtekintése
Re:modern tananyag
« Válasz #26 Dátum: 2013 Május 24, 17:40 »
A gumitömlő egyébként a szívem csücske. Sajnos okozott némi frusztrációt.
A dolog úgy történt,hogy meg akartam alkotni a világ legrövidebb locsolócsövét.
A szűklátókörű környezetem azonban egybehangzóan gumialátétnek nézte..

Nem elérhető ha5uy

  • Hero Member
  • *****
  • Hozzászólások: 716
  • Karma: +154/-64
    • Profil megtekintése
Re:modern tananyag
« Válasz #27 Dátum: 2013 Május 24, 22:30 »
Idézet
HA5UY miből gondolom ? 1992 környékén kijöttek a turbo diesel motorok

Korábban történt, már a 70-es években, de lehet, hogy korábban.

Idézet
legtöbb 200eKm környékén előjött a turbo hibája majd javítás után pár 10eKm után hengerfej is megadja magát

szakszervizben, márkaszervizben kell elvégeztetni a karbantartást. ilyenkor jár a 'méltányosság' ha fődarab hibásodik meg. A 'méltányosság' azt jelenti, hogy fődarab meghibásodása esetén akkor, ha az összes karbantartást szakszerviz végezte, a garancia lejárta után az anyagköltséget az importőr/gyártó vállalja, Te pedig egy jelképes munkadíjat fizetsz.

Mivel korábban egy kisebb 45 autóból álló flotta üzemeltetése is hozzám tartozott néhány évig, így van némi tapasztalatom.

Példa: egy kisautó hengerfeje meghibásodott a garancia lejárta után. Az anyagár önköltségen (a képviselet beszerzési árai melllett kb 600kHUF volt, 95-ben, nem ma, csak 50kHUF munkadíjat kellett kifizetni, a többit az impotőr fizette. Nem kívánok értekezni arról, hogy miért hibásodott meg a hengerfej. A cégnél csak az értékesítők autóival történtek ilyenek, a mérnökök és a többiek számára biztosított szolgálati autók több év hasznáalt után is kifogástalan állapotban voltak.)

Amit a TDCI (Ford, PSA csoport) dízeleiről állítasz, az szerintem nagyon távol áll a valóságtól. Nem kellene szajkózni a különböző fórumokon olasottakat, különösen úgy, hogy nem ellenőrizted az információt.

A lényeg: megbízható forrásból vásárolj és szakszervizben végeztesd el a karbantartásokat.

A FusiFisher olcsó lesz az adott pillanatban, denem fogja biztosítani a a fentiekben vázolt szolgáltatásokat.

tehát: FusiFisher a lehető legdrágább választás.

Üdv...

Nem elérhető ha7az

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Hozzászólások: 5 721
  • Karma: +876/-6073
    • Profil megtekintése
Re:modern tananyag
« Válasz #28 Dátum: 2013 Május 25, 01:24 »
 "szakszervizben végeztesd el a karbantartásokat. "

A szakszervizben egy vagyont fizettettettek  ki, hogy megszüntessék a ford mondeó füstölését. Most is füstöl.

De az Opel is belebukott az ABS hibába. A Renault meg a vezérműszíj 1 szemnyi átugrásába. A kompjúter szerint minden jó....

Mert a "konzerv szerelők" gondolkodása igen csak korlátozott.

73 es DX!
Feri
ui: Tévedni emberi dolog, de másra kenni még emberibb.
ui: Eljön az idő, amikor a dolgok értéke már alacsonyabb, mint az általuk elfoglalt hely értéke. /HA7TY/
ui2: Ha valakinek problémája van veled, mindig jusson eszedbe, hogy az az ő problémája!

Nem elérhető Ha-7-at

  • Hero Member
  • *****
  • Hozzászólások: 3 100
  • Karma: +2071/-99
    • Profil megtekintése
Re:modern tananyag
« Válasz #29 Dátum: 2013 Május 25, 11:26 »
Ha5uy tévedsz pontosan jól tudom! 4 motor halt meg a környezetemben 3 autóban, ebből 2darab még működik de 80% teljesítményen egyik egy 130LE Ford Mondeo lenne egyik hengerben 2barral kevesebb kompresszió 200ekm környékén (szagszervizelt KK nem írom ki melyik mert még Feri kapna egy ejnyebejnét ) , a másik a szomszédomé szintén Mondeo ebben a 2. motor többet nem tudok róla. A 3. a kollégámé C5 FAP hiba hirtelen lelassulásokkal kezdődött pl kigyorsításnál vagy autópályán, de nem üzemanyag szürő hiba, fap adalék feltöltve majd turbó halál , befecskendező csere.
 Szakszervízhez egy picit számolj utána mennyi az annyi egyszerűen akinek van egy 10-11 éves autója nem tudja megfizetni 4db befecskendező darabja 30eFt programozása 4*20eFt . Egy cég megengedheti magának ezt a költséget egy magánember már nem tudja vagy nem 10 éves autót tart.
  Nézd meg ezt a képet eddig csak szakszervizben javított volt az autó de már beteg volt sőt soha nem hajtották szét ekkor már nem húzott rendesen a szakszerviz szerint hibátlan autó.  (2.autó a képen) http://www.facebook.com/photo.php?fbid=202773379770382&set=a.196427500404970.45311.100001131641536&type=3&theater 
  Ha nem hiszed el akkor csinálok pár képet a többi autóról is .